سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
JYJ Fans
اولین کلوب هوادران ایرانی جی وای جی
صفحه نخست               ATOM               عناوین مطالب وبلاگ              نقشه سایت

http://www.shiaupload.ir/images/84488904260132138595.jpg

در این پست به بررسی فعالیت های «ستاره? آسیا» و «پادشاه موج کره» یعنی گروه مشهور تی وی ایکس کیو می پردازیم

در ادامه مطلب با ما همراه باشید

TVXQ / DBSK / TOHOSHINKI

?mage

تی وی ایکس کیو ( انگلیسی: معمولاً به صورت TVXQ یا TVfXQ ) خلاصه شده? Tong Vfang Xien Qi ( چینی: ???? )، گروه 5 نفره ایست که در سال 2003، در کره جنوبی تحت نظر کمپانی موسیقی اِس اِم تشکیل شد. در کره با عنوان دونگ بانگ شین کی ( انگلیسی: Dong Bang Shin Ki ، کره ای: ????) مطرح است و به اختصار DBSK خوانده می شود.دونگ بانگ شین کی در زبان کره ای به معنای «طلوع خدایان شرق» است.

این گروه در سال 2005، با عنوان توهوشینکی ( انگلیسی: Tohoshinki ، ژاپنی: ???? ) تحت نظر کمپانی اَوِکس – زیر مجموعه? ریتم زُن – در ژاپن معرفی شد.

گروه در سال 2003 با حضور پنج عضو شامل: یونو یونهو به عنوان رهبر، مکس چانگمین ، هیرو جه جونگ ، میکی یوچان و شیا جونسو شروع به کار کرد.

?mage

تی وی ایکس کیو یکی از موفق ترین هنرمندان آسیاست که بخاطر موفقیت ها و کمک های بی پایان به موسیقی پاپ کره از آن به عنوان «ستاره? آسیا» و «پادشاه موج کره» یاد می شود. گروه از هنگام شروع به کار، پنج آلبوم کره ای، پنج آلبوم ژاپنی، بیش از بیست تک آهنگ کره ای و بیشتر از سی تک آهنگ ژاپنی منتشر کرده است. با توجه به جدول فروش گااُن، با در نظر نگرفتن فروش آسیا و بین‌الملل، این گروه بیش از 9?1 میلیون نسخه فروش آلبوم فقط در کره و ژاپن دارد.

توهوشینکی در سال 2008، با انتشار شانزدهمین تک‌آهنگ (یا سینگل که بصورت یک آهنگ تصویری و صوتی منتشر می شود) خود با عنوان «خط بنفش» ، که به عنوان برترین تک‌آهنگ جدول اُریکُن انتخاب شد، به پنجمین غیر ژاپنی برتر آسیا تبدیل شد و اولین گروه خارجی بود که توانست مقام اول را در این جدول از آن خود کند. توهوشینکی پس از انتشار تک‌آهنگ بیست و سوم، «چرا عاشقت شدم؟» ، تبدیل به اولین گروهی شد که توانست سه مرتبه مقام اول را در جدول بهترین ها بدست بیاورد. در سال 2010، در پی انتشار سی امین تک‌آهنگ ، «زمان رو متوقف کن» ، به رکورد دیگری دست یافت و به اولین هنرمندی تبدیل شد که دارای هشت رتبه? اول در جدول اُریکن بود.

?mage

در فوریه? 2010، با انتشار اولین آلبوم گردآوری شده? خود، «بهترین انتخاب 2010» ، توانست با فروشی نزدیک به 413،000 نسخه در هفته? اول، به رکورد پرفروش ترین آلبوم جهان در هفته? اول، که با 379،000 فروش در دست بون جووی بود، دست یابد.فروش این آلبوم نهایتاً از مرز 700?000 نسخه گذشت.این رکورد تی‌وی‌ایکس‌کیو را به اولین هنرمند خارجی تبدیل کرد که در ژاپن بیش از هفتصد هزار نسخه فروش آلبوم داشت.

تی وی ایکس کیو دارای دو کلوپ هواداران رسمی، در کره با عنوان کاسیوپیا و در ژاپن با عنوان بیگ اِست می باشد.کاسیوپیا در 23 آوریل 2006 تاسیس شد و در سال 2008، به عنوان بزرگترین فن کلاب جزو رکوردهای جهانی گینس ثبت شد و علت آن عضویت 106?000 نفر طی دو روز در این کلوپ بود. این مجموعه با دارا بودن 800?000 عضو رسمی، بزرگترین فن کلاب کره و یکی از بزرگترین کلوپ های جهان است.

سال 2003 تا 2005 : شروع کار ، «مثلث» و «طلوع خورشید»پیش از شروع کار تی وی ایکس کیو، سه نام برای گروه پیشنها شد: O Jang Yukbu ( پنج عضو احشایی بدن ) ، Jeonseoleul Meokgo Saneun Gorae ( نهنگی که افسانه ها را می بلعد ) و Dong Bang Bul Pae ( شرق شکست ناپذیر ) . در ابتدا عنوان Dong Bang Bul Pae انتخاب شد؛ ولی این نام به علت نوشتار هانجای (حروف چینی) نه چندان دلپسندش، مورد پذیرش واقع نشد، سرانجام عنوان گروه به دونگ بانگ شین کی (DBSK) تغییر یافت، این نام توسط یکی از آشنایان لی سو مان – مدیر و بنیانگذار کمپانی اِس‌اِم – پیشنهاد شده بود.

?mage

در 26 دسامبر 2003،تی وی ایکس کیو پس از حضور در برنامه? تلویزیونی بوآ و بریتنی اسپیرز و با اجرای اولین ترانه? خود ، «آغوش» ، و نسخه? بدون موسیقی ترانه? «ای شب مقدس» به همراه بوآ،بطور رسمی فعالیت های خود را آغاز کرد. در 14 ژانویه? 2004، اولین تک‌آهنگ خود را با عنوان «آغوش» منتشر کرد. این تک‌آهنگ در مقام چهارم جداول ماهانه قرار گرفت و با فروش کلی 169?532 نسخه، به چهاردهمین آلبوم پرفروش سال تبدیل شد. دومین تک‌آهنگ گروه با عنوان «همانطوری که هستی» در ژوئیه 2004 منتشر شد و در همان ابتدا مقام دوم جداول را از آن خود کرد، این تک‌آهنگ با فروش 214،069 نسخه، نهمین تک‌آهنگ پرفروش سال شد. در اکتبر 2004، تی‌وی‌ایکس‌کیو اولین آلبوم خود را با عنوان «مثلث» منتشر کرد. این آلبوم در صدر جداول قرار گرفت و با فروش 242،580 نسخه، به هشتمین آلبوم پرفروش سال تبدیل شد.

?mage

در آوریل 2005، تی‌وی‌ایکس‌کیو با انتشار تک‌آهنگ «امشب رو با من بمون» ، تحت نظر کمپانی اوِکس – زیر مجموعه? ریتم زُن – فعالیت های خود را در ژاپن آغاز کرد. گروه پس از بازگشت به کره و انتشار دومین آلبوم کره ای خود «طلوع خورشید» ، دومین تک‌آهنگ ژاپنی خود را با عنوان «شخصی برای دوست داشتن» منتشر کرد. آلبوم «طلوع خورشید» بلافاصله پس از انتشار در صدر جداول قرار گفت و با فروش 222?472 نسخه به چهارمین آلبوم پرفروش سال تبدیل شد. تی‌وی‌ایکس‌کیو با انتشار سومین تک‌آهنگ ژاپنی،«سرنوشت من» ، و «عشقت را نشانم بده» – به همراه گروه سوپرجونیور- سال را به پایان رسانید. تک‌آهنگ دوم در صدر جداول قرار گرفت و با فروش 49،945 نسخه، سی و پنجمین تک‌آهنگ سال شد.

?mage

گروه در انتهای سال تندیس «بهترین موزیک ویدئوی سال» را برای ترانه? «طلوع خورشید» و همچین جایزه? «انتخاب مردم» را در جشنواره? جوایز موزیک ویدئوی اِم‌نت 2005 از آن خود کرد.

TVXQ در جشنوارهMnet KM Music Video 2005

?mage

?mage

Download

سال 2006 تا 2007 : «قلب،ذهن،روح» و «”اُ”_جونگ.بان.هاپ.» توهوشینکی سال 2006 را با اولین تور بین‌المللی خود، «اولین تور آسیایی، طلوع خورشید» ، آغاز کرد. این تور علاوه بر کره جنوبی، در چین، تایلند و مالزی نیز اجرا شد و توهوشینکی را به اولین هنرمندان کره ای تبدیل کرد که در مالزی به روی صحنه رفتند. گروه در ماه مارس، چهارمین تک‌آهنگ خود را با عنوان «چون فردا خواهد رسید» و اولین آلبوم ژاپنی خود را با عنوان «قلب، ذهن و روح» منتشر کرد. آلبوم با فروش 9?554 نسخه در رتبه? بیست و پنجم جدول هفتگی اُریکن قرار گرفت. پنجمین تک‌آهنگ ژاپنی،«طلوع خورشید/ قلب، ذهن و روح»، یک ماه بعد منتشر شد و مقام بیست و دوم جدول تک‌آهنگای اُریکن را از آن خود کرد. توهوشینکی برای حمایت از آلبوم جدید، اولین تور ژاپنی خود را با عنوان «اولین تور زنده 2006: قلب، ذهن و روح» آغاز کرد، این تور از ماه مه تا ژوئن ادامه داشت. دو تک‌آهنگ «آغاز» و «آسمان» نیز در همین سال منتشر شد که تک‌آهنگ دوم به مقام ششم جدول دست یافت، این اولین باری بود که تک‌آهنگ گروه جزو ده تک‌آهنگ برتر قرار می گرفت. در تابستان همان سال توهوشینکی در کنسرت سالانه? تابستانی اوِکس،اِی-نِیشن، شرکت کرد.

?mage

گروه در سپتامبر 2006، با منتشر کردن آلبوم سوم کره‌ای خود،«اُ-جونگ.بان.هاپ (عدالت.مخالفت.وحدت)»، به کره بازگشت. همچون آلبوم‌های پیشین، این آلبوم نیز در صدر جداول قرار گرفت و مجموعاً با فروش 349?317 نسخه، به پرفروش‌ترین آلبوم سال تبدیل شد. دو ماه پس از آن، تک‌آهنگ دیگری با عنوان «دلتنگ تو/”اُ”» در ژاپن منتشر شد و در رد? سوّم جدول قرار گرفت، این اولین تک‌آهنگ از گروه بود که در 5 رتب? برتر جای می‌گرفت. تی‌وی‌ایکس‌کیو در جشنوار? 2006 اِم‌کا‌اِم‌اِف تندیس «بهترین هنرمند سال»، «بهترین گروه»، «Mnet.com» و «انتخاب مردم» را از آن خود کرد. در 16امین جشنوار? موسیقی سئول، موفق به کسب سه جایزه از جمله «ده‌سانگ» شد. در 21امین جوایز گلدن دیسک 2006 و جشنوار? گایو اس‌بی‌اس نیز تندیس «ده‌سانگ» و «بون‌سانگ» را از آن خود کرد.

TVXQ در جشنواره Golden Disc Award 2006

?mage

Download

تی‌وی‌ایکس‌کیو سال 2007 را با انتشار تک‌آهنگ ژاپنی «قدم به قدم» آغاز کرد، و بدنبال آن تور آسیایی «2امین تور آسیایی “اُ”» را در شهرهای سئول، تایپه، بانکوک، کوالالامپور، شانگهای و پکن اجرا کرد.
در ماه مارس، 10امین تک‌آهنگ خود را با عنوان «عاشق انتخاب‌کننده» و 2امین آلبوم ژاپنی خود «پنج سیاه‌پوش» را منتشر کرد و هر دوی آن‌ها در 10 رتب? اول جداول جای گرفتند. گروه در ماه مه در جوایز ویدئو موسیقی ام‌تی‌وی ژاپن 2007 شرکت کرد و برند? عنوان «بهترین آواز? آسیا در کره» برای آلبوم «اُ» شد. از ماه ژوئن تا دسامبر 2007، پنج تک‌آهنگ «عاشق تو بودن»، «تابستان:رؤیای تابستان/ترانه‌ای برای تو/عشق در یخ»، «درخشش/سوار بر»، «عشق ابدی» و «با همدیگر» را منتشر کرد. تک‌آهنگ «تابستان:رؤیای تابستان/ترانه‌ای برای تو/عشق در یخ» در رد? دوم جدول اوریکن جای گرفت و به اولین تک‌آهنگ ژاپنی گروه تبدیل شد که توانسته بود بالاترین مقام را تا آن زمان بدست بیاورد. تی‌وی‌ایکس‌کیو همچنین به همراه کومی کودا تک‌آهنگ «واپسین فرشته» را منتشر کرد، که به عنوان یکی از موسیقی‌متن‌های فیلم «رزیدنت اویل: انقراض» انتخاب شد.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 93 فروردین 20 :: 7:21 عصر

لوگو
♥♥♥ JYJ’s message for their 1000 days: Don’t give up! Be Happy ♥♥♥
♥♥♥ پیام جی وای جی برای هزارمین روز فعالیتشان : تسلیم نشو ، خوشحال باش ♥♥♥
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 20
  • بازدید دیروز: 1
  • کل بازدیدها: 36296